Van blockchain tot kunstmatige intelligentie en van platformbedrijfsmodellen tot ICT-disruptions. De transitie naar digitale producten, diensten en bedrijfsmodellen heeft een enorme invloed op het bedrijfsleven. Het zorgt voor uitdagingen en veranderingen in de manier waarop we werken, concurreren, samenwerken, kopen, verkopen en waarde creëren. Binnen alle bedrijfstakken veranderen de regels, van marketing tot logistiek en van strategie tot HRM. Hoe speel je het beste in op al die technologische ontwikkelingen?
In de track Digital Business kijk je vanuit managementperspectief naar digitale uitdagingen. Je raakt thuis in cruciale onderwerpen als digitale strategie, digitale procesinnovatie en de beginselen van informatietechnologie. Ook leer je over nieuwe marketingtechnieken voor digitale kanalen en data-analyse.
Nieuwe digitale ontwikkelingen brengen nieuwe best practices en perspectieven met zich mee over waardecreatie, mondialisering en ondernemerschap. Krijg inzicht in de vraagstukken, uitdagingen en kansen die daarbij horen. Hoe creëer je bedrijfswaarde via ICT en big data?
Na afronding van dit vak:
Wat zijn actuele en beproefde concepten, theorieën en technieken voor digital marketing en analyse?
Na afronding van dit vak:
Hoe kunnen bedrijven op een succesvolle manier digitale businessmodellen toepassen en implementeren? Om de theorieen te illustreren gebruiken we een flink aantal toepasselijke praktijkcases.
Na afronding van dit vak kan je:
het effect bespreken van de kenmerken van digitale technologieën op de bedrijfsstrategie.
Vul de CV-scan in en wij zoeken uit of je gekwalificeerd bent voor deze studie. We reageren binnen 5 werkdagen.
Digital Business is een van de drie tracks in ons parttime Executive Program in Management Studies. Ben je meer geïnteresseerd in het managementgebied Strategy of Leadership & Management, lees dan alle informatie over deze 2 tracks.