Voldoe je niet aan de toelatingseisen voor de masteropleiding, dan kun je onze pre-master volgen. Daarmee kan je alle benodigde vaardigheden en kennis op doen om aan je masterprogramma te beginnen. Je kunt ook 2 keer per jaar starten met de pre-master: in februari en september.
De colleges van de pre-master zijn ook op vrijdag op de campus en online op maandag na kantooruren.
Kies 1 van de 3 tracks die past bij jouw interesse en ambities. Elke track begint met een algemene inleiding in de theorie. Vervolgens ga je dieper in op het kennisgebied van jouw keuze. De master start twee keer per jaar, in februari en september.
Leer hoe bedrijven een effectieve strategie creëren en uitvoeren. Met deze track heb je straks alle benodigde kennis en vaardigheden om strategische uitdagingen in management aan te kunnen. Van vraagstukken over de motivatie van medewerkers tot de inrichting van samengestelde bedrijven. Je reflecteert op relevante theorieën en past ze direct toe op uitdagende praktijkcases.
Krijg inzicht in de theorieën over (concurrentie)strategie die centraal staan in actuele discussies over strategisch management. Leer deze theorieën kritisch te beoordelen en ze te gebruiken om bedrijfsproblemen te analyseren.
Onderzoek strategische vraagstukken binnen organisaties: van samenwerking tussen individuele medewerkers tot relaties tussen bedrijven.
Ontdek hoe organisaties kunnen blijven aansluiten bij hun omgeving, zodat ze op de lange termijn overleven en (duurzaam) concurrentievoordeel kunnen ontwikkelen.
Deze veelzijdige track biedt je alles wat je nodig hebt om de brug te slaan tussen business en ICT. Van blockchain tot kunstmatige intelligentie. Leer vanuit managementperspectief hoe bedrijven slagen in deze nieuwe digitale economie. Je raakt thuis in onderwerpen als digitale strategie, digitale procesinnovatie en de beginselen van informatietechnologie. Ook leer je over nieuwe marketingtechnieken voor digitale kanalen en data-analyse.
Nieuwe digitale ontwikkelingen brengen nieuwe theorieën met zich mee over waardecreatie, mondialisering en ondernemerschap. Krijg inzicht in de vraagstukken, uitdagingen en kansen die daarbij horen.
Focus op actuele en beproefde concepten, theorieën en technieken voor digital marketing en analyse. Leer hoe je deze kunt toepassen in praktijksituaties en er conclusies uit kunt trekken.
Leer hoe je digitale businessmodellen en big data kunt toepassen en implementeren. Herken ontwerpstrategieën om te profiteren van digitale transformatie.
In deze track leer je hoe je medewerkers en teams effectief aanstuurt. Je vergroot je kennis over het managen van werknemers en je ontdekt wat mensen motiveert om te presteren en waarom ze uitblinken of ondermaats presteren in groepen en organisaties. We dagen je uit om te schakelen tussen theorie en praktijk, tussen het strategische en het operationele niveau. Maar ook tussen het perspectief van de manager en de medewerker. Deze benadering helpt je om effectievere besluiten te nemen in je rol als manager.
Verken de impact van leiderschap op het gedrag en de prestaties van mensen, teams en organisaties. Analyseer problemen en uitdagingen vanuit een leiderschaps- en managementperspectief en leer deze op te lossen.
Verdiep je in de belangrijkste actuele theorieën en onderzoeken over leiderschap. We bespreken de belangrijkste effecten van leiderschap op het gedrag en de motivatie van medewerkers.
Ontdek de rol van managers en HRM-professionals bij de strategische aansturing van mensen. En hoe personeelsbeleid invloed heeft op het persoonlijk welzijn van je personeel.
Naast de track kies je 2 keuzevakken. Hiermee verdiep je je verder in je track, of verbreed je juist je kennisgebied.
Verken bedrijfsethiek, maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Maak kennis met verschillende concepten, theorieën, benaderingen en ontdek hoe je vanuit het bedrijfsleven invloed kan hebben op de samenleving.
Je wordt begeleid bij het formuleren en kaderen van je onderzoeksvoorstel en krijgt gedetailleerde feedback van je begeleider.
Ontdek relevante statistische technieken die worden gebruikt in management- en boekhoudkundig onderzoek. Leer hoe je deze technieken kunt toepassen met behulp van gespecialiseerde software.
Werk aan een scriptieonderwerp dat relevant is voor jouw organisatie of de bedrijfstak waarin je werkt. Je scriptiebegeleider is een van onze docenten met een specialisatie in het vakgebied (track) van jouw keuze.
Het eerste deel van dit vak richt zich op het ontwerpen en uitvoeren van een empirisch onderzoek met behulp van kwalitatieve onderzoeksmethodologie. Het tweede deel richt zich op data-analyse.
De meeste mastervakken starten twee keer per jaar. Benieuwd hoe jouw studieprogramma eruit kan zien? Vul de CV-scan in en ontvang een voorstel voor een studieprogramma.
We kregen in verschillende opdrachten de mogelijkheid om casestudies uit te voeren en voorstellen te schrijven voor uitdagingen waar bedrijven mee worden geconfronteerd.Grace Chen, EVBox Lees Grace' testimonial
In het laatste semester werk je aan een scriptieonderwerp dat relevant is voor jouw organisatie of de bedrijfstak waarin je werkt. Je werkgever profiteert dus direct van je onderzoeksresultaten. Je scriptiebegeleider is een van onze docenten met een specialisatie in het vakgebied (track) van jouw keuze.
Je krijgt college van toegewijde academisch experts, die actief betrokken zijn bij wetenschappelijk onderzoek. Ze nemen je mee in recente ontwikkelingen in hun vakgebied en maken je bekend met baanbrekende technieken, methoden en inzichten. Daarnaast ontmoet je specialisten uit het bedrijfsleven tijdens de gastcolleges.
Ik vond de combinatie van theorie en praktijk in de studie erg nuttig.Daphne Steegh, afdelingshoofd bij Gemeente Amsterdam Lees Daphne's testimonial
Elk jaar in september vormen theaters als Carré, DeLaMar en Tuschinski het decor voor het vak Business Ethics and Society. Topmanagers van prominente organisaties vertellen hier over actuele vraagstukken die binnen hun organisatie spelen. Afgelopen jaren hebben onze studenten gastcolleges gevolgd over onderwerpen als 'Disruptive Technologies, Business and Society' (door CEO's van Vodafone, Ziggo en Philips) en 'The Business of Doing Good’ (door de CCO van Tony Chocolonely en de oprichter van Instock).
Arshia Ghasempour, Senior Consultant bij Deloitte: 'Het programma heeft me geleerd hoe een organisatie te werk gaat in een omgeving die continu verandert, en hoe we als individu een organisatie kunnen helpen om dynamisch te zijn en te blijven.'