For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Hoe kunnen bedrijven een effectieve strategie opzetten en uitvoeren? In de Strategy track leer je de theorie die aan strategisch management ten grondslag ligt. Strategy is een van de 3 trajecten die je kunt kiezen in onze 1,5-jarige master Bedrijfskunde in deeltijd. Deze opleiding is ontwikkeld voor ambitieuze professionals die hun kennis over bedrijfskunde willen verbreden en hun strategisch inzicht en besluitvaardigheid willen optimaliseren.

Wat ga je leren?

Op welke markten moeten we als organisatie aanwezig zijn? Hoe kunnen we ons onderscheiden van de concurrentie? Hoe moeten we ons bedrijf organiseren om succesvol te zijn? Onderzoek de theoretische grondslagen van strategische bedrijfsbesluiten en leer hoe je de juiste strategie vindt voor internationaal opererende organisaties.

In de Strategy track analyseer je de organisatiestructuur op verschillende niveaus, van vraagstukken over de motivatie van medewerkers tot de inrichting van complexe, samengestelde bedrijven. Je reflecteert en redeneert over relevante theorieën en past ze direct toe op uitdagende praktijkcases.

Vakken in deze track

VAKKEN SEM 1 SEM 2 SEMESTER 1 SEMESTER 2 EC
  • Theories of Strategy
    Blok 1
    Blok 2
    6
  • Strategy and Organisation Design
    Blok 2
    Blok 5
    6
  • The Adaptive Organisation
    Blok 2
    Blok 5
    6
Specialisatie
  • Theories of Strategy

    Waarom presteren sommige organisaties beter dan andere? Krijg inzicht in het strategisch management en de economische grondslagen van theorieën over strategie. We behandelen hiervoor diverse theorieën.

    Na afronding van dit vak:

    • begrijp je de theorieën over (concurrentie)strategie die centraal staan in actuele discussies over strategisch management;
    • kun je deze theorieën kritisch beoordelen;
    • pas je deze theorieën toe om bedrijfsproblemen te analyseren.
  • The Adaptive Organisation

    Krijg inzicht in hoe organisaties kunnen blijven aansluiten bij hun omgeving, zodat ze ook op de lange termijn overleven en (duurzaam) concurrentievoordeel kunnen ontwikkelen.

    Na afronding van dit vak:

    • herken je de interne en externe belemmeringen waaraan organisaties zich moeten aanpassen;
    • heb je inzicht in de verschillende benaderingen en oplossingen die aanpassing mogelijk maken, zoals ambidexteriteit, organisatieleer en theorieën over ondernemerschap.
  • Strategy and Organisation Design

    Onderzoek strategische vraagstukken binnen organisaties: van samenwerking tussen individuele medewerkers tot relaties tussen bedrijven. Welke keuzes in het strategisch- en organisatieontwerp bevorderen de afstemming en samenwerking tussen mensen en organisatieonderdelen?

    Na afronding van dit vak:

    • heb je inzicht in de belangrijkste theorieën over strategie en organisatieontwerp;
    • kan je kritisch reflecteren op deze theoriën;
    • pas je deze theorieën toe op strategische problemen waar organisaties mee te maken hebben. Hoe kunnen we de bedrijfsactiviteiten het beste structureren? Hoe compenseer je medewerkers en managers? Moeten we ons werk uitbesteden of niet?

Ben ik toelaatbaar?

Vul de CV-scan in en wij zoeken uit of je gekwalificeerd bent voor deze studie. We reageren binnen 5 werkdagen.

Bekijk ook de 2 andere tracks

Strategy is een van de drie tracks in ons parttime Executive Program in Management Studies. Ben je meer geïnteresseerd in het managementgebied Digital Business of Leiderschap & Management, lees dan alle informatie over deze 2 tracks.