For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
uva.nl
Bedrijfskunde in deeltijd

Strategy track

Bedrijfskunde in deeltijd

Op welke markten moeten we als bedrijf aanwezig zijn? Hoe kunnen we het beste concurreren? Hoe moeten we het bedrijf organiseren om succesvol te zijn? Leer hoe je de juiste strategie vindt voor internationaal opererende organisaties.

Download brochure Bedrijfskunde in deeltijd

Aanmelden informatieavond 15 mei

Leer strategische beslissingen te maken

Als manager neem je belangrijke beslissingen, terwijl veel informatie onzeker is en voortdurend verandert. Een goede strategie vinden is dus een moeilijke opgave. In deze track leer je de belangrijkste theorieën en past deze direct toe op praktijkvoorbeelden.

Kijk vanuit verschillende strategische invalshoeken

Binnen deze track kijk je op verschillende manieren naar vraagstukken binnen een organisatie. We gaan het onder andere hebben over motiveren van medewerkers, grote organisatorische keuzes binnen een bedrijf en omgaan met een dynamische, internationale omgeving.

Theorie en praktijk

Analyseer en bediscussieer theorieën over organisational design op verschillende niveaus; van vraagstukken over hoe je individuen motiveert tot de inrichting van je productieactiviteiten. De theorie pas je direct toe op acuele business cases. Dé manier om kennis over theorie én praktijk te vergroten.

Breed scala aan onderwerpen

Het programma van Bedrijfskunde in deeltijd heeft ook een aantal keuzevakken waarmee je de samenstelling van je studieprogramma kan verdiepen door meer  vakken te kiezen die bij de track aansluiten of te verbreden en vakken te kiezen die inhoudelijk niet verbonden zijn aan de track.

Ben je analytisch sterk en heb je interesse in de strategische keuzes waarvoor managers en consultants komen te staan? Dan geeft deze track je gegarandeerd een boeiende uitdaging.

  • Op welke punten en hoe zouden bedrijven moeten concurreren?
  • Hoe kan een bedrijf zich het beste organiseren?
  • Hoe kan een bedrijf concurrentievoordeel vasthouden?

Neem contact op voor meer informatie

Vakken in deze track

 

  • Theories of Strategy

    In dit vak neemt de docent je mee in de economische grondslagen van theorieën over strategie. Het centrale thema is: waarom presteren sommige bedrijven beter dan andere? Leer aan de hand van uitdagende business cases hoe je verschillende theorieën kunt toepassen om actuele bedrijfsproblemen op te lossen.

  • Strategy and Organisation Design

    Moeten we diversifiëren of niet? Hoe kunnen we de bedrijfsactiviteiten het beste structureren? Hoe compenseer je medewerkers en managers? Moeten we gaan outsourcen? Leer welke strategische keuzes in organisatie-ontwerp je als bedrijf kunt maken om concurrentievoordeel te halen/houden.

  • The Adaptive Organisation

    Bedrijven moeten ervoor zorgen dat ze ook op  de lange termijn overleven en een (duurzaam) concurrentievoordeel ontwikkelen. Krijg inzicht in de manier waarop organisaties aansluiting houden op een omgeving die continu in beweging is.

Naar Digital Business track

Naar Leadership and Management track