Op welke markten moeten we als organisatie aanwezig zijn? Hoe kunnen we ons onderscheiden van de concurrentie? Hoe moeten we ons bedrijf organiseren om succesvol te zijn? Onderzoek de theoretische grondslagen van strategische bedrijfsbesluiten en leer hoe je de juiste strategie vindt voor internationaal opererende organisaties.
In de Strategy track analyseer je de organisatiestructuur op verschillende niveaus, van vraagstukken over de motivatie van medewerkers tot de inrichting van complexe, samengestelde bedrijven. Je reflecteert en redeneert over relevante theorieën en past ze direct toe op uitdagende praktijkcases.
Waarom presteren sommige organisaties beter dan andere? Krijg inzicht in het strategisch management en de economische grondslagen van theorieën over strategie. We behandelen hiervoor diverse theorieën.
Na afronding van dit vak:
Krijg inzicht in hoe organisaties kunnen blijven aansluiten bij hun omgeving, zodat ze ook op de lange termijn overleven en (duurzaam) concurrentievoordeel kunnen ontwikkelen.
Na afronding van dit vak:
Onderzoek strategische vraagstukken binnen organisaties: van samenwerking tussen individuele medewerkers tot relaties tussen bedrijven. Welke keuzes in het strategisch- en organisatieontwerp bevorderen de afstemming en samenwerking tussen mensen en organisatieonderdelen?
Na afronding van dit vak:
Vul de CV-scan in en wij zoeken uit of je gekwalificeerd bent voor deze studie. We reageren binnen 5 werkdagen.
Strategy is een van de drie tracks in ons parttime Executive Program in Management Studies. Ben je meer geïnteresseerd in het managementgebied Digital Business of Leiderschap & Management, lees dan alle informatie over deze 2 tracks.