For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
uva.nl

Past deze masterclass bij jou?

Deze masterclass is voor professionals die vanuit marketingperspectief impact willen maken op gebied van duurzaamheid. Dit kunnen marketeers zijn van grote corporates, overheidsinstanties, NGO's, start-ups en scale-ups, maar ook ZZP’ers. 

Hulp nodig? 

Neem contact op voor vragen over de masterclass of over mogelijkheden voor vervoer en accommodatie. We reageren binnen 3 werkdagen. 

Jannice Daha LLM 
Manager Executive Education 
E: executive-education@uva.nl 
T: +31 (0)6 4834 9056

De masterclass heeft me een bredere kijk op het thema duurzaamheid gegeven Karen van der Horst, Manager bij Tourism Ireland Lees Karen's review

Wat ga je leren?

Na afloop van deze masterclass: 

  1. heb je kennis over hoe marketing, merkpositionering en consumptie kunnen bijdragen aan duurzaamheid; 
  2. heb je inzicht in hoe marketeers duurzaam consumentengedrag kunnen faciliteren; 
  3. weet je hoe je een marketingplan kunt ontwikkelen waarmee je ook in de toekomst kunt navigeren binnen de veranderende marketingcontext. 
Waarom de masterclass Marketing en Duurzaamheid?

Draag bij aan duurzaamheid

Hoe?
Leer hoe je klanten en consumenten meekrijgt in je ambities en hoe je de balans vindt tussen ‘good for the world’ en ‘good for the firm’.

Breid je zakelijk netwerk uit

Hoe?
Tijdens deze masterclass werk je samen met gemotiveerde mede-deelnemers met diverse achtergronden, en werkzaam in allerlei sectoren.

Theorie en praktijk in balans

Wat?
Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek en gastcolleges van marketeers uit de praktijk onderzoeken we verschillende perspectieven en kijken we naar concrete acties.
Docenten
  • Willemijn van Dolen

    Willemijn studeerde Psychologie, is hoogleraar Marketing, en was twee jaar gastonderzoeker aan de Haas School of Business in Berkeley. Haar interesses omvatten responsible marketing en consumentengedrag. Ze verschijnt regelmatig in de media als marketingexpert. 

    Prof. dr. W.M. (Willemijn) van Dolen

    Hoogleraar Marketing

  • Roger Pruppers

    Roger is docent en onderzoeker. Zijn onderzoek richt zich op merkenmanagement, merkimago, en positionering. Naast zijn wetenschappelijke werk verzorgt hij presentaties en trainingen over merkenbeleid en personal branding. 

    R.E.W. (Roger) Pruppers MSc

    Assistant Professor of Marketing

  • Ruth Mugge

    Ruth is hoogleraar Responsible Marketing. Haar onderzoek richt zich op het stimuleren van duurzaam consumentengedrag in de circulaire economie, zoals reparatie, onderhoud en acceptatie van refurbished producten. Ze is ook hoogleraar Design for Sustainable Consumer Behavior aan de TU Delft.

    Prof. dr. ir. R. (Ruth) Mugge

    Hoogleraar Responsible Marketing

  • Jan Willem Bolderdijk

    Jan Willem is hoogleraar Marketing & Sustainability. Zijn onderzoek richt zich op de vraag: welke barrières weerhouden consumenten ervan zich groener te gedragen? Behalve hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam, is Jan Willem ook universitair hoofddocent Marketing aan de Universiteit Groningen. 

    Prof. dr. J.W. (Jan Willem) Bolderdijk

    Hoogleraar Sustainability & Marketing

  • Ko de Ruyter

    Ko de Ruyter is hoogleraar Responsible Marketing Strategy aan de Amsterdam Business School. Zijn onderzoeksfocusgebieden zijn klantenbinding en loyaliteit, marketingstrategie en het gebruik van technologie op het grensvlak tussen bedrijven en markten. Hij richt zich ook op de rol van marketing bij de transformatie van markten, bedrijven en consumentengedrag in de richting van sociaal en klimaatverantwoord ondernemen.

Arco Ottenhof
De docenten waren heel kundig, vakbekwaam en zaten vol energie. Hierdoor werd interactie binnen de groep ook gestimuleerd. Arco Ottenhof – Adviseur Duurzaamheid in de telecommunicatie sector Lees Arco's review
Gastsprekers
  • Charlotte de Voogd

    Charlotte de Voogd is Strategy Director Sustainability bij H+K Strategies. Zij adviseert al ruim 15 jaar organisaties op duurzaamheid, van strategie tot stakeholder engagement en communicatie, zowel vanuit bureau- als klantzijde. Daarnaast heeft Charlotte als zelfstandig sustainability adviseur voor o.a. McDonald’s UK gewerkt en is zij mentor bij Startupbootcamp Sustainability.

  • Stefan Wobben

    Stefan Wobben, ondernemer en vernieuwer, begon op zijn 18e zijn ondernemersreis. Hij richtte Concept7 op, een bedrijf gespecialiseerd in Design Thinking en een van de eerste organisaties in Nederland die eyetracking introduceerde. Wat Concept7 echt uniek maakte, was de organisatiestructuur zonder 'bazen of managers', gebaseerd op zelfsturing. 

    Naast zijn zakelijke activiteiten draagt Stefan ook bij aan maatschappelijke initiatieven als bestuurslid van Stichting de Blauwe Tomaat en Animal Save Movement. Met een passie voor innovatie en duurzaamheid is Stefan een voorvechter van positieve verandering en verantwoord ondernemerschap.

Podcasts met onze docenten

Benieuwd naar de docenten van deze masterclass? Luister alvast naar een paar interessante podcasts waarin zij aan het woord komen.

Met hoogleraar Willemijn Dolen

> Luister de Podcast: Mensen verleiden om minder te consumeren
> Luister de Podcast: Wat als we zouden leven in een reclamevrije wereld?

Met hoogleraar Jan Willem Bolderdijk
Hoe heeft individuele gedragsverandering invloed op grotere systemen op het gebied van duurzaamheid en klimaatverandering?

Copyright: UvA EB
Ik wilde meer leren over het extern communiceren van onze duurzame initiatieven. Eline Weststrate, Customer Journey Expert at ING Lees Eline's review

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste programma's en mogelijkheden bij de Amsterdam Business School.