For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
uva.nl
Postmaster Actuarial Practice Cycle

Review

'Dankzij het vak Personal Leadership heb ik mijn angst voor presenteren overwonnen'

Willeke de Tree - Actuaris, DAS

'De vakken binnen de opleiding Actuarial Practice Cycle zijn, zeker voor een universitaire studie, heel praktijkgericht. Daardoor krijg je een goed overzicht van de verschillende werkvelden waarin een actuaris zich kan begeven. Er is een goede afwisseling in de manier waarop vakken worden gegeven. Het is niet alleen maar luisteren naar een college, maar zelf ook actief betrokken worden bij de lesstof in de verschillende opdrachten.'

'De 2 vakken die ik in het bijzonder erg waardevol vond, zijn Solvency II en Personal Leadership. Ik werk als consultant in de verzekeraarswereld en daar is Solvency II erg belangrijk. Voordat ik dit vak volgde, wist ik al behoorlijk veel over pijler 1 binnen Solvency II. Door dit vak heb ik veel geleerd over pijler 2 en de samenhang tussen beide pijlers. In het vak Personal Leadership werkten we aan onze soft skills, waardoor je (nog) beter leert je eigen sterke en zwakke punten te herkennen en op een goede manier in te zetten.'

'Zo heeft het vak Personal Leadership, en dan met name het mentoraat, mij geholpen om mijn angst voor presenteren te overwinnen. Door de opdrachten voor het mentoraat heb ik geleerd dat mijn presentatieangst vooral in mijn hoofd zit en dat anderen er weinig van merken. En tijdens de colleges van Personal Leadership heb ik in een veilige en gecontroleerde omgeving kunnen oefenen met presenteren. Dit heeft mij erg vooruit geholpen: in mijn werk gaat het presenteren steeds beter en de angst wordt bij elke presentatie minder!'

'De docenten bij APC zijn allemaal professionals uit het werkveld. Zij hebben veel ervaring die zij graag aan de studenten willen overbrengen. Dit, in combinatie met het feit dat de studenten bewust voor deze studie kiezen en er serieus mee omgaan, zorgt ervoor dat er een goede sfeer ontstaat tussen de docenten en studenten. De samenwerking en communicatie zijn goed: door de vele groepsopdrachten in verschillende samenstellingen is er veel samenwerking tussen de studenten en ondersteunt iedereen elkaar waar mogelijk. Daarnaast is het een kleine groep studenten, waardoor je elkaar ook persoonlijk goed kunt leren kennen.'