For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Bouma, J., & van der Veen, M. L. (2002). Wanted: A Theory for Environmental Management Accounting. In M. Bennett, J. J. Bouma, & T. Wolters (Eds.), Environmental Management Accounting: Informational and Institutional Developments (pp. 279-290). Dordrecht: Kluwer Academic Publischers. [details]
Kolk, A., & van der Veen, M. L. (2002). Dilemmas of balancing organisational and public interests: how environment affects strategy in Dutch main ports. European Management Journal, 20(1), 45-54. [details]
2000
Peelen, E., & van der Veen, M. (2000). Behoedzaamheid troef bij milieumarketing. Tijdschrift voor Bedrijfsadministratie, 104(1232), 151-156. [details]
van der Veen, M. (2000). Environmental management accounting. In A. Kolk (Ed.), Economics of Environmental Management (pp. 155-175). Harlow: Financial Times Prentice Hall. [details]
van der Veen, M. (2000). Management accounting voor een maximaal milieurendement. Tijdschrift voor Bedrijfsadministratie, 104(1232), 164-173. [details]
1998
Langerak, F., Peelen, E., & van der Veen, M. (1998). Exploratory results on the antecedents and consequences of green marketing. Journal of the Market Research Society, 40(4), 323-335. [details]
Langerak, F., Peelen, E., & van der Veen, M. (1998). Exploratory results on the antecedents and consequences of green marketing. Journal of the Market Research Society, 4(40), 323-336. [details]
2006
van der Veen, M. L., & Kolk, A. (2006). MVO rapportage. In L. Moratis, & M. van der Veen (Eds.), Basisboek MV: maatschappelijk verantwoord ondernemen (pp. 227-236). Assen: Van Gorcum.
van der Veen, M. L., & Moratis, L. (2006). Een introductie tot maatschappelijk verantwoord ondernemen. In L. Moratis, & M. van der Veen (Eds.), Basisboek MVO: maatschappelijk verantwoord ondernemen (pp. H. 1). Assen: Van Gorcum.
2004
Kolk, A., & van der Veen, M. L. (2004). Rapportage van maatschappelijke presentaties. In M. van der Veen (Ed.), MVO & communicatie (pp. 80-90). Utrecht / Zutphen: ThiemeMeulenhoff.
van der Veen, M. L., & Kolk, A. (2004). Maatschappelijk verantwoord ondernemen. In M. van der Veen (Ed.), MVO & communicatie (pp. 1-13). Utrecht / Zutphen: ThiemeMeulenhoff.
2002
Kolk, A., van der Veen, M. L., Hay, K., & Wennink, D. (2002). KPMG International Survey of Corporate Sustainability Reporting 2002. De Meern: KPMG. [details]
2001
Theodori, D., de Groot, C. P., le Feber, M., & van der Veen, M. L. (2001). Vermindering van oplosmiddelengebruik in de scheeps- en jachtbouw. Stand der Techniek. Doetinchem: Elsevier Bedrijfsinformatie. [details]
1998
Peelen, E., Langerak, F., & van der Veen, M. (1998). Milieu voor marketeers geen hot item, onderzoek naar factoren die milieumarketing stimuleren. Tijdschrift voor Marketing, november, 48-50. [details]
2010
Moratis, L., & van der Veen, M. (2010). Basisboek MVO: maatschappelijk verantwoord ondernemen. - 3e, volledig herziene dr. Assen: Van Gorcum. [details]
2005
Kolk, A., van der Veen, M. L., Pinkse, J. M., Fortanier, F. N., Peters, S., & Extercatte, C. (2005). KPMG International Survey on Corporate Responsibility Reporting 2005. Amsterdam: KPMG.
2000
van der Veen, M. L., & Walhain, S. P. (2000). Costs and Benefits of various regulatory options and the economic effects of a possible Decopaint-Directive. In EU VOC project. In Decopaint, study on the potential for reducing emissions of volatile organic compounds (EC DG Environment Tender E1/ETU/980084) (pp. 229-254). Amsterdam / Dublin: Chemiewinkel, Enterprise Ireland / WIMM. [details]
1998
Peelen, E., Langerak, F., & van der Veen, M. L. (1998). Milieu voor marketeers geen hot item. Tijdschrift voor Marketing, november, 48-50. [details]
The UvA uses cookies to measure, optimise, and ensure the proper functioning of the website. Cookies are also placed in order to display third-party content and for marketing purposes. Click 'Accept' to agree to the placement of all cookies; if you only want to accept functional and analytical cookies, select ‘Decline’. You can change your preferences at any time by clicking on 'Cookie settings' at the bottom of each page. Also read the UvA Privacy statement.