For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Strikwerda, J. (2014). Shared Service Centers: From Cost Savings to New Ways of Value Creation and Business Administration. In T. Bondarouk (Ed.), Shared Services as a new Organizational Form (pp. 1-15). (Advanced Series in Management; Vol. 13). Bingley UK: Emerald. https://doi.org/10.1108/S1877-636120140000013000[details]
Strikwerda, J. (2013). Reflections on Management Consulting in the 21st Century. In A. F. Buono, L. de Caluwé, & A. Stoppelenburg (Eds.), Exploring the Professional Identity of Management Consultants (pp. xxi-lv). (Research in Management Consulting). Charlotte, NC: Information Age Publishing. [details]
2009
Strikwerda, J., & Stoelhorst, J. W. (2009). The emergence and evolution of the multidimensional organization. California Management Review, 51(4), 11-31. https://doi.org/10.2307/41166503[details]
Strikwerda, H. (2011). Veertig jaar SMS: de waarde en waarden van Barbera van Dijkum-de Jong. In H. Strikwerda (Ed.), Veertig jaar management studies: liber amicorum voor Barbera van Dijkum (pp. 3-27). (Stichting management studies). Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
Strikwerda, H., & ten Wolde, J. (2017). Verplichte literatuur voor commissarissen en bestuurders: Professionalliteit in governance. Deventer: Vakmedianet. [details]
Strikwerda, J. (2016). De financiële functie en de toenemende complexiteit in de economie: uitdagingen en bijdragen. DPA Group N.V.
2015
Strikwerda, H. (2015). De CFO: Een duizendpoot en nog niet voldoende. Holland Management Review, 164, 63-70. [details]
Strikwerda, H. (2015). Vijftig jaar SMS: Een visionaire enclave in het poldermodel. In Een rijke historie met toekomst: Voortbouwen op 50 jaar stichting management studies (pp. 3-41). Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
Strikwerda, H. (2015). Wat heeft de bestuurder aan een management consultant? Holland Management Review, 159, 7-15. [details]
Strikwerda, J. (2015). Raad van Toezicht of Raad van Verbinding? In H. den Uijl, & T. van Zonneveld (Eds.), Zorg voor Toezicht: De maatschappelijke betekenis van governance in de zorg (pp. 26-34). Amsterdam: Mediawerf.
2014
Strikwerda, H. (2014). Bespiegelingen over governance, bestuur, management en organisatie in de 21e eeuw. Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
Strikwerda, H., & van der Weg, R. (2014). Van Project-portfoliomanagement naar uitvoering van de strategie. Holland Management Review, 155, 37-49. [details]
2013
Strikwerda, H. (2013). Terugzien op de toekomst: Een geschiedenis van de periode 2013-2053. Den Haag: Stichting Management Studies. [details]
Strikwerda, J. (2012). De Nederlandse Corporate Governance Code: Ingeleid, toegelicht en becommentarieerd. Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
2011
Strikwerda, H. (2011). De organisatie van informatie van de onderneming: een normatief kader? MAB, 85(6), 317-332. [details]
Strikwerda, H. (2011). Het realiseren van een cultuuromslag. Holland Management Review, 2011(135), 16-23. [details]
Strikwerda, H. (2011). Zachte factoren: hoe om te gaan met sociaal-psychologische factoren in leidinggeven en organisatie? Holland Management Review, 2011(136), 16-24. [details]
2010
Strikwerda, J. (2010). Shared Service Centers II: Van kostenbesparing naar waardecreatie. Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
2008
Strikwerda, J. (2008). Van unitmanagement naar multidimensionale organisaties. (2 ed.) Assen: Koninklijke Van Gorcum. [details]
2000
Strikwerda, J. (2000). Internal governance: Leiding en organisatie in de nieuwe economie. (Oratiereeks). Amsterdam: Vossiuspers AUP. [details]
Strikwerda, J., & Kinne, P. (2015). Härtere Zeiten für Entscheider. Frankfurter Allgemeine Zeitung, 18.
2013
Buitelaar, W., Salomon, M., Sluis, L., & Strikwerda, H. (2013). Nederland is dringend toe aan een nieuw nationaal kennisproject: Economische groei vraagt om kennisketens in en tussen bedrijven, diensten en instellingen. Het Financieele Dagblad, 11.
2014
Strikwerda, J. (2014). The relation between academic management experts and macro-economic policy: Kaplan & Norton and the U.S. national economic agenda. Paper presented at 2014 EGOS - Sub-theme 41: The Power of Management Experts in Organization and Society, Rotterdam, Netherlands.
Strikwerda, J. (participant) (15-8-2016). De financiële functie en de toenemende complexiteit in de economie (other).
2017
Strikwerda, J. (2017). Strategy Execution: An integrative perspective and method for the knowledge-based economy. Amsterdam: Amsterdam Business School, University of Amsterdam. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.17244.39042[details]
Strikwerda, J. (2014). The Paradigms of Business Administration and the Concepts of the Balanced Scorecard and the Strategy Map. SSRN. https://doi.org/10.2139/ssrn.2461789[details]
Strikwerda, J. (2013). Sense making in Corporate Governance: A multilayered model for information asymmetries between investors and executives. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam. https://doi.org/10.2139/ssrn.2370304[details]
Strikwerda, J. (2012). Organization Design in the 21st Century: From Structure Follows Strategy to Process Follows Proposition. Zeist: Nolan Norton Institute. https://doi.org/10.2139/ssrn.2002236[details]
The UvA website uses cookies and similar technologies to ensure the basic functionality of the site and for statistical and optimisation purposes. It also uses cookies to display content such as YouTube videos and for marketing purposes. This last category consists of tracking cookies: these make it possible for your online behaviour to be tracked. You consent to this by clicking on Accept. Also read our Privacy statement
Necessary
Cookies that are essential for the basic functioning of the website. These cookies are used to enable students and staff to log in to the site, for example.
Necessary & Optimalisation
Cookies that collect information about visitor behaviour anonymously to help make the website work more effectively.
Necessary & Optimalisation & Marketing
Cookies that make it possible to track visitors and show them personalised adverts. These are used by third-party advertisers to gather data about online behaviour. To watch Youtube videos you need to enable this category.