You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
uva.nl
In deze aflevering van De Kwestie praat Sander Denneman met Eric Kuisch, gastdocent aan de Amsterdam Business School en COO van Eurofiber, en Harold Goddijn, CEO van TomTom, over de vraag: Waar halen we nu en in de toekomst goed IT-personeel vandaan?

In deze aflevering van De Kwestie praten we over het tekort aan technisch personeel en hoe we dit probleem kunnen oplossen.

De beschikbare pool aan IT-talent is onvoldoende diep en breed. Het tekort aan technisch geschoold personeel is nog nooit zo groot geweest. De vraag naar ICT'ers zal de komende jaren niet afnemen. Tegelijkertijd lukt het ons ook niet om genoeg mensen op te leiden. Waar ligt dat aan? Hoeveel pijn doet dit tekort bij Nederlandse bedrijven? En wat kunnen bedrijven zelf doen om technische topmensen aan zich te binden in een wereldwijde krappe arbeidsmarkt?

Luister de podcast met Eric Kuisch en Harold Goddijn