For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
uva.nl
Bedrijfskunde in deeltijd

Digital Business

Bedrijfskunde in deeltijd

Hoe gebruiken we digitale technologieën om ons businessmodel te veranderen? Hoe zorgen we voor nieuwe kansen en inkomsten? In deze track leer je vanuit managementperspectief om te gaan met digitale uitdagingen.

Download brochure Bedrijfskunde in deeltijd

Aanmelden informatieavond 15 mei

Haal kansen uit digitale uitdagingen

De transitie naar digitale producten, diensten en bedrijfsmodellen heeft een enorme invloed op het bedrijfsleven. Voor alle bedrijfstakken veranderen de regels, van marketing tot logistiek en van strategie tot P&O. Hoe kun je nu het het beste inspelen op al die technologische ontwikkelingen?

Implementatie en verandering

In de track Digital Business kijk je vanuit een managementperspectief naar digitale uitdagingen. Je raakt thuis in cruciale onderwerpen als digitale strategie, digitale procesinnovatie, beginselen van informatietechnologie en nieuwe marketingmethoden. De insteek is pragmatisch; gedurende de hele track ligt de focus op implementatie en verandering.

Aan de slag met echte situaties

Heel leerzaam is dat je aan de slag gaat met real-live cases; specifieke, actuele digitale dilemma’s, aangedragen door bedrijven uit ons netwerk. De opdracht is om een stevige analyse te maken en vervolgens te komen met een advies. Verder kun je binnen de track kiezen uit een flink aantal keuzevakken en een breed scala aan scriptieonderwerpen. Zo kun je je dus verdiepen in een zelfgekozen digitaal gebied.

Ben jij analytisch aangelegd en enthousiast over alles wat met innovatie te maken heeft? Dan is deze track een boeiende uitdaging.

Real-live case: leer digitaal consumentengedrag begrijpen

Je strategie bepalen betekent dat je consumentengedrag echt moet begrijpen. Om ons te helpen dit gedrag vast te stellen, gebruiken we een Google Merchandise data set. Analyseer de data en zoek naar ideeën/manieren om de media-investeringen en webprestatie te verbeteren. En: het leven van je klanten aangenamer te maken. Ga ervan uit dat je zowel korte- als langetermijnadvies geeft. Het belangrijkste is om een boeiend en begrijpelijk overzicht te creëren.

Track onderwerpen

Een aantal van de onderwerpen die tijdens de track aan de orde komen:

  • Digital Marketing Platforms, Metrics and KPIs
  • Customer Journeys and Multiple Touchpoints on Digital Platforms
  • Conversion-Attribution Models
  • Multichannel Customer Management
  • Social Media Marketing and Analytics;
  • Search Marketing, SEO/SEO,
  • Personalisation and Recommendation Systems
  • Email Marketing
  • Mobile Marketing, Targeting and Advertising

Vakken in deze track

  • Theories of Digital Business

    Met digitale ontwikkelingen ontstaan nieuwe meningen over waardecreatie, globalisering en ondernemerschap.  Krijg inzicht in de vraagstukken, uitdagingen en kansen die daar bij horen. Hoe creëer je bedrijfswaarde via ICT en big data?

  • Digital Marketing and Analytics

    Wat zijn actuele en beproefde concepten, theorieën en technieken voor digitale marketing en analyse? Leer welke je kunt toepassen op actuele uitdagingen aan de hand van real world business cases.

  • Digital Business Innovation

    Hoe kun je digitale technologie en big data inzetten om klantinteracties, bedrijfsprocessen en bedrijfsmodellen te innoveren? Leer hoe je verschillende digitale business model tools kunt gebruiken om data te visualiseren en te interpreteren.

Naar Strategy track

Naar Leadership and Management track