For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
uva.nl
Hoe kunnen digitale technologieën ons bedrijfsmodel veranderen? Of nieuwe kansen en waarde voor de klant realiseren? In de Digital Business track leer je vanuit managementperspectief om te gaan met digitale uitdagingen. Digital Business is een van de 3 tracks die je kunt kiezen in onze 1,5-jarige master Bedrijfskunde in deeltijd. De opleiding is ontwikkeld voor ambitieuze professionals die hun kennis over bedrijfskunde willen verbreden en hun strategisch inzicht en besluitvaardigheid willen verbeteren.

Haal kansen uit digitale uitdagingen

Van blockchain tot kunstmatige intelligentie en van platformbedrijfsmodellen tot ICT-disruptions. De transitie naar digitale producten, diensten en bedrijfsmodellen heeft een enorme invloed op het bedrijfsleven. Het zorgt voor uitdagingen en veranderingen in de manier waarop we werken, concurreren, samenwerken, kopen, verkopen en waarde creëren. Binnen alle bedrijfstakken veranderen de regels, van marketing tot logistiek en van strategie tot HRM. Hoe speel je het beste in op al die technologische ontwikkelingen?

In de track Digital Business kijk je vanuit managementperspectief naar digitale uitdagingen. Je raakt thuis in cruciale onderwerpen als digitale strategie, digitale procesinnovatie en de beginselen van informatietechnologie. Ook leer je over nieuwe marketingtechnieken voor digitale kanalen en data-analyse.

Deze veelzijdige track biedt je alles wat je nodig hebt om de brug te slaan tussen business en ICT.

Vakken in deze track

  • Theories of Digital Business

    Nieuwe digitale ontwikkelingen brengen nieuwe best practices en perspectieven met zich mee over waardecreatie, mondialisering en ondernemerschap. Krijg inzicht in de vraagstukken, uitdagingen en kansen die daarbij horen. Hoe creëer je bedrijfswaarde via ICT en big data?

    Na afronding van dit vak:

    • kun je toonaangevende theorieën, concepten, modellen en actueel onderzoek uitleggen en discussie voeren over digital business;
    • kan je deze theoriën, concepten en modellen toepassen op praktische vraagstukken en problemen;
    • voer je discussies over de complexiteit en dynamiek van digital business.
  • Digital Marketing and Analytics

    Wat zijn actuele en beproefde concepten, theorieën en technieken voor digital marketing en analyse? 

    Na afronding van dit vak:

    • kun je uitleggen welke concepten, benaderingen en technieken worden gebruikt voor digitale marketing en analyse;
    • trek je gevolgen uit theorieën, benaderingen en technieken.
  • Leading Digital Business Transformation

    Hoe kunnen bedrijven op een succesvolle manier digitale businessmodellen toepassen en implementeren? Om de theorieen te illustreren gebruiken we een flink aantal toepasselijke praktijkcases. 

    Na afronding van dit vak kan je:

    • uitleggen waarom en hoe sommige bedrijven digitale transformatie overleven en andere niet;
    • toelichten hoe uitdagers/start-ups een rol spelen bij het vormgeven van het nieuwe concurrentielandschap voor gevestigde bedrijven;
    • ontwerpstrategieën herkennen om te profiteren van digitale transformatie, bijvoorbeeld door het creëren van/samenvoegen van platforms, op basis van relevante theorieën en casestudies;
    • het effect bespreken van de kenmerken van digitale technologieën op de bedrijfsstrategie.

Digital Business en 2 andere tracks

Digital Business is een van de drie tracks in ons parttime Executive Program in Management Studies. Ben je meer geïnteresseerd in het managementgebied Strategy of Leadership & Management, lees dan alle informatie over deze 2 tracks.