For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
Bedrijfskunde in deeltijd

Track: Digital Business

Digital Business: een van de 3 tracks van onze parttime MSc

Hoe kunnen digitale technologieën ons bedrijfsmodel veranderen? Of nieuwe kansen en waarde voor de klant realiseren? In de Digital Business track leer je vanuit managementperspectief om te gaan met digitale uitdagingen. Digital Business is een van de 3 tracks die je kunt kiezen in onze 1,5-jarige master Bedrijfskunde in deeltijd. De opleiding is ontwikkeld voor ambitieuze professionals die hun kennis over bedrijfskunde willen verbreden en hun strategisch inzicht en besluitvaardigheid willen verbeteren.

CV Quick Scan: check je toelaatbaarheid

Haal kansen uit digitale uitdagingen

Van blockchain tot kunstmatige intelligentie en van platformbedrijfsmodellen tot ICT-disruptions. De transitie naar digitale producten, diensten en bedrijfsmodellen heeft een enorme invloed op het bedrijfsleven. Het zorgt voor uitdagingen en veranderingen in de manier waarop we werken, concurreren, samenwerken, kopen, verkopen en waarde creëren. Binnen alle bedrijfstakken veranderen de regels, van marketing tot logistiek en van strategie tot HRM. Hoe speel je het beste in op al die technologische ontwikkelingen?

In de track Digital Business kijk je vanuit managementperspectief naar digitale uitdagingen. Je raakt thuis in cruciale onderwerpen als digitale strategie, digitale procesinnovatie en de beginselen van informatietechnologie. Ook leer je over nieuwe marketingtechnieken voor digitale kanalen en data-analyse.

Deze veelzijdige track biedt je alles wat je nodig hebt om de brug te slaan tussen business en ICT.

Vakken in deze track

  • Theories of Digital Business

    Nieuwe digitale ontwikkelingen brengen nieuwe best practices en perspectieven met zich mee over waardecreatie, mondialisering en ondernemerschap. Krijg inzicht in de vraagstukken, uitdagingen en kansen die daarbij horen. Hoe creëer je bedrijfswaarde via ICT en big data?

    Na afronding van dit vak:

    • kun je toonaangevende theorieën, concepten, modellen en actueel onderzoek uitleggen en discussie voeren over digital business;
    • los je praktische problemen op vanuit verschillende invalshoeken;
    • voer je discussies over de complexiteit en dynamiek van digitaal zakendoen.
  • Digital Marketing and Analytics

    Wat zijn actuele en beproefde concepten, theorieën en technieken voor digital marketing en analyse? 

    Na afronding van dit vak:

    • kun je uitleggen welke concepten, benaderingen en technieken worden gebruikt voor digitale marketing en analyse;
    • trek je gevolgen uit theorieën, benaderingen en technieken.
  • Leading Digital Business Transformation

    Hoe kunnen bedrijven op een succesvolle manier digitale businessmodellen toepassen en implementeren? Om de theorieen te illustreren gebruiken we een flink aantal toepasselijke praktijkcases. 

    Na afronding van dit vak:

    • heb je inzicht in de verschillende digitale strategieën en het verschil met 'traditionele' strategieën;
    • ken je de voordelen van horizontale organisatievormen en agile management; 
    • gebruik je je analytisch vermogen om digitale strategieën succesvol te implementeren.

Praktijkvoorbeeld: digitaal consumentengedrag begrijpen

MSc Programme in Management Studies Digital Business track

Je strategie bepalen betekent dat je consumentengedrag echt moet begrijpen. Om ons te helpen dit gedrag vast te stellen, gebruiken we een Google Merchandise-dataset. Je analyseert de data en zoekt naar ideeën/manieren om de media-investeringen en webprestaties te verbeteren en het je klanten gemakkelijker te maken. Je geeft hierover zowel korte- als langetermijnadvies.

Actualiteiten

Tijdens de colleges bespreek je relevante krantenkoppen en actualiteiten. Voorbeelden hiervan zijn:

  • hoe gebruiksgegevens van apps een goudmijn kunnen zijn: begrijp gebruikers nog beter dan ze dat zelf doen;
  • hoe een grote luchtvaartmaatschappij initiatieven voor digitale transformatie prioriteit kan geven zonder duidelijk te weten wat het oplevert;
  • of bedrijven moeten kiezen voor opensourcesoftwareoplossingen en, zo ja, wanneer en waarom;
  • hoe bedrijven met succes nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie kunnen toepassen.

Digital Business en andere tracks

Digital Business is een van de 3 tracks van onze master Bedrijfskunde in deeltijd. Spreekt de track Strategy of Leadership & Management je meer aan? Lees meer informatie over die tracks.