You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
uva.nl
Yvonne van Straalen

'Ik heb gekozen voor deze opleiding omdat deze naadloos aansloot bij mijn verzekeringstechnische vooropleiding en voorzag in mijn behoefte tot verdieping op mijn vakgebied. Daarnaast is de Business School een uitermate professionele en prettige omgeving om een (deeltijd)studie te volgen.'

Yvonne van Straalen MSc - Business Expert Pensioenen ASR

'Bij ASR ben ik opgeleid tot Actuarieel rekenaar en heb ik de avondstudie Kandidaat-actuaris afgerond. Overdag werkte ik als offertemedewerker levensverzekeringen. Daarna volgde een overstap naar het Leven-actuariaat. Na enige jaren wilde ik me meer met klanten en processen bezighouden.  Eerst ben ik als teammanager relatiebeheer collectief pensioen gaan werken en daarna in mijn huidige functie terechtgekomen als (senior) beleidsmedewerker Pensioenen.'

Ik heb gekozen voor deze opleiding omdat deze als enige naadloos aansloot bij mijn verzekeringstechnische vooropleiding en voorzag in mijn behoefte tot verdieping op mijn vakgebied. Daarnaast is de Business School een uitermate professionele en prettige omgeving om een (deeltijd)studie te volgen.

De vakken sluiten perfect aan bij de moderne verzekeringspraktijk en de ontwikkelingen die daar spelen, zowel bij Leven als bij Schade. Maar ook worden algemene economische bedrijfskundige en governance ontwikkelingen behandeld in de financiële kolom. Je ontwikkelt daardoor een brede blik.

De docenten zijn stuk voor stuk enthousiaste professionals met een passie voor onderwijs, dat was echt genieten. Ook van mijn medestudenten heb ik veel geleerd, we waren allemaal uit verschillende bedrijfstakken afkomstig, de uitwisseling die dan ontstaat, werkt heel verfrissend.

In mijn geval waren dat verschillende zaken, zoals ontwikkelingen op wetgevingsgebied en Solvency II, maar ook in het algemeen een onderwerp benaderen en verder uitdiepen.

Ik kan merken dat ik inhoudelijk en qua aanpak verder ben gegroeid doordat ik anders naar zaken kijk en ook de achtergronden beter kan duiden. Maar ook heel specifiek doordat ik de laatste ontwikkelingen in het vak nu op dit niveau heb meegekregen en bijvoorbeeld via mijn scriptieonderzoek heb uitgediept.

Laat je niet afschrikken door een avondstudie, je krijgt er ook energie van en het brengt je veel. Verder is het nooit ‘te laat’ om je verder te ontwikkelen. In onze groep liepen de leeftijden uiteen van 28 tot 57. Het was voor iedereen waardevol en we waren allemaal gedreven om de vakken te halen.'